یزدفردا : رییس‌جمهور
در كارگروه فرهنگ و هنر استان همدان تأكید كرد؛ضرورت تجدید نظر در نوع نگاه به فعالیت‌های فرهنگی را مورد تأكید قرار داد و اظهار داشت: هدف اصلی از اقدامات فرهنگی باید رساندن انسان‌ها به انسانِ تراز جامعه مهدوی باشد و در این زمینه ضرورت دارد برنامه‌های فرهنگی از شیوه، معیار و منطق روشنی برخوردار باشد.
دکتر محمود ‌احمدی‌نژاد  در كارگروه تخصصی فرهنگ و هنر استان همدان انجام فعالیت‌های اثباتی در عرصه فرهنگ را مأموریتی انقلابی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به‌دنبال ایجاد تحول در اندیشه و قلوب ملت‌ها است كه اگر این تحول ایجاد نشود حتی چنانچه سراسر كشور از لحاظ صنعتی توسعه پیدا كند، موفقیت چندانی حاصل نشده زیرا فعالیتی ارزشمند و ماندگار است كه موجب ارتقاء ارزش‌های الهی و عدالت در جامعه باشد.
رییس‌جمهور با اشاره به اختصاص 45 میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی در سطح استان همدان علاوه بر بودجه‌های جاری اظهار داشت: باید توجه داشت كه از این بودجه باید صرفاً برای تولید فرهنگ از آن استفاده كرد و نباید دستگاه‌های اجرایی آن را در مسیر تهیه تجهیزات و امكانات فیزیكی استفاده كنند.
 دکتر ‌احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: آنچه در برابر هجمه فرهنگی دشمن می‌تواند مؤثر و كارساز باشد، تولیدات فرهنگی برجسته اندیشه و معرفت‌های الهی و نشر و ترویج چنین ارزش‌هایی است.
 رییس‌جمهور در ادامه لزوم همدلی و همراهی اهالی فرهنگ استان را برای موفقیت فعالیت‌های فرهنگی مورد تأكید قرار داد و گفت: اگر كسانی كه دست‌اندركار فعالیت فرهنگی هستند بصورت جداگانه عمل كنند، بدون شك پیام متناقض و متضادی به مخاطبین منتقل خواهد شد؛ از این‌رو باید همه فعالین فرهنگی خود را اعضای یك خانواده دانسته و با همدلی و هماهنگی با یكدیگر به فعالیت بپردازند.
 دکتر ‌احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: فعالین عرصه فرهنگ باید توجه داشته باشند كه در كار فرهنگی نباید انتظار نتیجه فوری و سریع داشت. چرا كه اقدامات فرهنگی عمدتاً زمان‌بر و درازمدت است. مهم این است كه با برنامه‌های منسجم فرهنگی و منطق روشن و بطور مستمر فعالیت‌های برجسته و متعالی فرهنگی پیگیری شود. رییس‌جمهور هدف اصلی از فعالیت فرهنگی را انسان‌سازی دانست و اظهار داشت: برای ساخته شدن انسان باید ویژگی‌های انسان متعالی و جامعه برتر به انسان شناسانده شود در غیر این صورت فعالیت‌های فرهنگی هدفمند نخواهد شد و در این مسیر بدون تردید هدف نهایی و اصلی زندگی در جامعه مهدوی است. از این‌رو هنر فعالیت‌های فرهنگی این است كه تمام اجزای وضعیت موجود را به وضعیت مطلوب منتقل و متصل كند.
 دکتر ‌احمدی‌نژاد اضافه كرد: اگر ویژگی‌های جامعه مهدوی به درستی تبیین و منتشر شود هیچ كس در دنیا جایگزینی برای آن مطالبه نخواهد كرد.
رییس‌جمهور با تأكید بر اهمیت موضوع انتظار و مهدویت اظهار داشت: مهدویت روح حاكم بر فعالیت‌های فرهنگی است و بدون آن هیچ فعالیتی در این زمینه معنا و مفهومی ندارد.
 دکتر ‌احمدی‌نژاد با بیان اینكه باید رسیدن به جامعه مهدوی و زندگی در چنین جامعه‌ای به مطالبه عمومی تبدیل شود، گفت: پس از اینكه بر پایی جامعه مهدوی به خواست و مطالبه عمومی تبدیل شد باید همه مردم در برابر آن احساس مسئولیت كنند تا در راه تقویت و تثبیت آن تلاش و كوشش انجام دهند.
رییس‌جمهور گفت: محور فعالیت‌های فرهنگی باید توجه دادن به جامعه مهدوی باشد؛ چرا كه امام روح حاكم و جاری در عالم هستی است و اگر كسی با حقیقت امام آشنا شود محال است كه به ذلت و خواری تن دهد و تحت تأثیر امواج تهاجم فرهنگی قرار بگیرد.
 دکتر ‌احمدی‌نژاد افزود: تنها راه مقابله با امواج مادی و ضد بشری سلطه‌گران رساندن انسان به راه امام و آشنا كردن با مفهوم امام است و امروز همین موضوع رمز ماندگاری و اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی تبدیل شده است.
 در این نشست پیشنهادات كارگروه فرهنگ و هنر استان همدان در موضوعات ارتقاء فرهنگ عمومی، تقویت ارزش‌های والای اسلامی،‌ توسعه و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و دینی، تحكیم مبانی خانواده، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ساماندهی مواریث فرهنگی و تكمیل و تجهیز زیرساخت‌های فرهنگی استان و فعالیت‌های مختلف فرهنگی به منظور افزایش نشاط و شادابی جوانان و نوجوانان و ارتقاء سطح فرهنگی استان همدان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد تعدادی از این پیشنهادات برای تصویب نهایی در جلسه استانی هیأت دولت مطرح شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا